Alla inlägg den 6 december 2009

Av Mimmi Patricia - 6 december 2009 17:55

Det har varit en riktigt bra helg, det har hänt mycket men ändå så har den varit lugn och avslappnad.


Det började med tandläkaren i fredags, usch va jag har tandläkar skräck. Men det gick ganska snabbt då det var ett litet hål. Medans jag väntade på att åka till åkermyntan och möta Daniel för att handla lite gick jag runt i vällingby och kollade lite. Hittade en bok som jag ska önska mig i julklapp ;) Efter att vi handlat godis och lite annat som behövdes så åkte vi hem och lagade en jätte god lasange och sen kollade vi på paranormal activitys och flickan som lekte med elden. Sen var jag så trött så det vart sängen nästa.


På lördagen vaknade vi runt halv 10 och då gick vi upp och åt frukost och sen bakade vi lussebullar! Den ni, ah juste jag skrev det förut men nu får ni veta det igen ;) Hihi, sen åkte vi till Ida som fyllt år och firade henne, mycket trevligt. Det vart lövbiff med pommes och bröd. Sen vart det film, stay up tror jag den hette. Helt okej film.


Sen när vi kom hem så hade det ju hunnit blivit andra advent så det vart glögg, lussebullar och pepparkakor. Wii, det var gott :D


Och idag så har vi tagit det lugnt och kollat på bland annat Jeff dunham´s julshow. Det vart en hel del skratt :D Sen var det eftermiddagsfodring i stallet. Jäkla ung häst! En av hästarna pappa tog in stegrade sig, vände sig om och sparkade till pappa med en jädra smäll och sprang sen in i stallet. Vi tar inte in den hästen igen! Det händer för ofta att hon är helt galen och dethär går över styr. Det har hänt många gåner att man tror att nu är det sjukhuset nästa när man tagit in den hästen. Han har lite ont nu och har fått ett märke av en halv hästsko men vi får se hur ont han har imorgon :S


Långt inlägg men nu vet ni hur min helg såg ut ;)

Nu ska jag nog fika lite med pappa.


Puzz <3


Jag fick en jätte fin ros av Danne i fredags, tack så jätte mycket <3



Av Mimmi Patricia - 6 december 2009 12:12

Då var det 6 december och andra advent. Gud va tiden går fort. Det är ju bara 18 dagar kvar till julafton. Har jag börjat julhandla? Nä, såklart jag kommer vara ute i sista minuten. Men men, jag får börja tänka lite vad man ska handla. Och jag själv har inte ens skrivit en önskelista. Herre gud, vad ska det bli av det här.


Julbaket har iallafall börjat! Det kan jag iallafall vara stolt över. Igår så bakade jag och Danne lussebullar. 50 Stycken vart det och riktigt gott om ni frågar mig :D Sen nästa helg eller i veckan eller kanske idag, ja jag har beslutångest för små saker. Men iallafall, någon gång inom en vecka blir det knäcke, mozartkulor, fudge på norrländskt sätt och kanske ischoklad. Det är mycket bak som ska göras inför julen och på julafton ska vi ha mycket olika godisar om alla ska bli nöjda. Haha dom har en sån tur som har mig som älskar och baka ;)

Om bloggen

Mitt motto är och leva tills jag dör och där emellan ta allt som det kommer!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök eller inte, det är frågan?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Omröstning

Vilken Marabou är bäst?
 Mjölkchoklad
 Helnöt
 Frukt och mandel
 Non stop
 Amigo
 Vinter
 Sommar
 Apelsinkrokant
 Dukat
 Digestive
 Schwizenöt
 Daim
 Mintkroant
 Gräddnougat

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards