Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Mimmi Patricia - 14 oktober 2009 22:55

Nu är engelskan klar! och nu äter jag en liten middag :P Japp det blir sen middag när man inte hinner tidigare.

Jag åkte lite snabbt till palette bara och fodra och borsta och mocka men hon fick stå idag för jag hann inte rida :/ men hon skulle ändå få en vilo dag med bara skritt för imorgon är det lektion för tränare ;)


Nu ska jag försöka sova lite, man har ju sovmorgon i morgon kom jag på :D

Tjing <33


Dagens middag behöver vi inte prata om :P

Av Mimmi Patricia - 14 oktober 2009 18:38

Lyssna på låten från länken och läs den fina texten

http://www.youtube.com/watch?v=jVbkz_3lO3c


Då Gud skapade kvinnan, och han hade kommit till sin sjätte dag av övertidsarbete.


En Ängel dök upp och sa;

"Varför använder du så mycket tid till just denna?"


Och Herren svarade;

" Har du ett alla specialeffekter jag måste ha för att forma kvinnan?"

Hon ska kunna tvättas, men inte vara gjord i plast, ha mer än 200 böjliga leder, Alla ska kunna bytas ut och hon ska kunna fungera på vilken diet som helst, hon ska ha en kropp som ska kunna föda och sköta om fyra barn samtidigt. Ha en kyss som kan läka allt ifrån ett uppskrapat knä till ett brustet hjärta och allt detta ska hon kunna göra med bara två händer."


Ängeln blev förvånad över alla dessa egenskaper.

"Med bara två händer? … Omöjligt!"

Och detta är bara standardmodellen?

"Det är för mycket arbete på en dag… Vänta till imorgon och gör henne färdig då"


Det vill jag inte, protesterade Herren. Jag är så nära att slutföra denne skapelse som är mitt hjärtas favorit.

Hon botar sig själv när hon är sjuk, och kan arbeta 18 timmar om dygnet.


Ängeln närmade sig och tog på kvinnan.

"Men du har gjort henne så mjuk, Herre"


"Hon är mjuk", sa Gud, men jag har också gjort henne stark. Du skulle inte tro vad hon kan utstå och klara av.


"Kan hon tänka?" frågade Ängeln.


Gud svarade:

"Hon kan inte bara tänka utan hon kan även resonera och kompromissa.


Ängeln fick syn på något, sträckte fram handen och rörde vid kvinnans kind… "Herre, det der ut som om denna modell har en läckage"


"Jag sa att jag skapat för mycket olika funktioner på henne"

"Der är ingen läckage… det är en tår"

rättade Herren henne.


"Vad är den till för?" frågade ängeln


Och Gud sa:

"Tårarna är hennes sätt att uttrycka sig på, hennes sorg, hennes kärlek, hennes ömhet, hennes ensamhet, hennes lidelse och henne stolthet"


Det gjorde stort intryck på Ängeln;

"DU är ett geni, Herre. Du har tänkt på allt. Kvinna är verkligen vidunderlig!"


Det är hon!

Kvinnan har styrkor som förundrar mannen. Det tål katastrofer, dem klarar tunga bördor, Men de har lyckan, kärleken och känslighet.

De ler när de vill skrika.

De sjunger när dem vill gråta.

Gråter när de är lyckliga och ler när dem är nervösa.

De slåss för det de tror på.

De står emot rättvisor.

De tar inte ett "nej" förrän de blivit övertygade att tro på en bättre lösning.

De ger av sig själva för att familjen ska ha det bra.

De följer en väninna till läkaren om hon har läkar skräck.

De älskar villkorlöst.

De gråter när barnen öppnar sina ögon och de glädjer sina vänner som lyckas. Det blir glada när de hör om födsel eller bröllop.

Deras hjärtan brister när en vänina dör. De lider vi förlust av en kär vän, men de är starka när de tror att de ingen styrka har kvar. De vet att en kyss eller kram kan läka ett brustet hjärta.


Men det finns ett fel på kvinnan!

Hon glömmer vad hon är värd!


Visa denna för sina vänninor för att påminna dem om hur fantastiska de är. Också till de män du känner, för ibland måste vi tränga oss på och påminna med om det.

Glöm aldrig hur viktig du är!

Av Mimmi Patricia - 14 oktober 2009 16:50

Nu är det såhär, att det finns en person i universum som är så himla underbar och älskad. Jag trodde inte att det gick och skapa en sånhär underbar person med ett så stort hjärta. Det är svårt och beskriva hur mycket jag ÄLSKAR dig och behöver dig för och överleva men jag ska försöka!


Denna person är min bästa vän. Hennes kramar, ord och närvaro värmer, läker och gör mig så glad långt in i själen. Hon får mig och känna mig älskad!

Elin holmér. DU får mig att må så bra, du får mig och skratta under jobbiga dagar och du läker såren i själen. Jag trodde aldrig att jag skulle bli räddad av en sån underbar ängel som dig. Du får mig och vilja gå upp på mornarna och kämpa. Du är en sån stor förebild för mig och jag skulle inte klara mig utan dig! Jag vill att du ska förstå hur älskad du är, jag kan försöka förklara hur lycklig jag är för att få ha lärt känna dig men det går inte att beskriva med ord! Vi har sånna underbara och roliga minnen tillsammans och det kommer det bli massor av fler av, För förlåt men du är fast med mig livet ut! Du är en så underbar person så du förkänar allt gott i världen. Även fast du inte alltid orkar så ställer du ändå alltid upp för allt och alla. Jag vet att det inte alltid är lätt men jag försöker finnas här för dig hela tiden och jag gör allt jag kan för att du ska må bättre.


JAG ÄLSKAR DIG ELIN! GLÖM ALDRIG DET! <3333333333

  

Jag snodde denna gulliga bild från hennes blogg ;)

Av Mimmi Patricia - 14 oktober 2009 15:56

Inatt sov jag bara 4 timmar, somnade 3 och skulle vakna 7 och jag var trött alltså. Ja jag skulle vakna 7 men jag försov mig till 7:20 och jag måste åka 7:30 för och hinna till skolan. Så det var bara och skynda, skynda och iväg kom vi och i tid kom vi faktiskt också :P Tack vare att det knappt var någon trafik så han vi ;)


Dagen hitils har varit bra men lite seg men är man dum som ligger vaken så länge får man skylla sig själv ;)


Nu sitter jag framför datorn och ska göra min engelska läxa och för att pigga upp mig lite gjorde jag en macka och en kopp kaffe ;)


Ses senare, Tjing ;)

Ps. Syrrans knäoperation har gott bra vilket är bra och höra :D

Tidigare månad - Senare månad

Om bloggen

Mitt motto är och leva tills jag dör och där emellan ta allt som det kommer!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök eller inte, det är frågan?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Omröstning

Vilken Marabou är bäst?
 Mjölkchoklad
 Helnöt
 Frukt och mandel
 Non stop
 Amigo
 Vinter
 Sommar
 Apelsinkrokant
 Dukat
 Digestive
 Schwizenöt
 Daim
 Mintkroant
 Gräddnougat

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards